Print << Terug

weekjournaal 20

Maandag waren er heel wat kinderen slaperig. Ze hadden slecht geslapen door verschillende slaapfeestjes of door de harde storm zondag. Ik moest de kinderen aardig bij de les houden. Deze week was uiteraard ook de week van de adviesgesprekken. Voor heel veel kinderen leverde dit best wat spanning op. De gesprekken verliepen prima en ik heb het idee dat iedereen tevreden is over zijn/haar advies. Ik ben sowieso trots op jullie allemaal. Die dinsdag was meester Hein in de klas. Het ging goed, al vonden sommige kinderen het een beetje onrustig. Over invallers gesproken. Donderdag was juf Klaartje de hele dag in de klas. Dit was heel gezellig. De juf heeft wel 100 keer gezegd dat de kinderen zo goed gewerkt hadden en dat de sfeer prima was. Zo deden we een Bogglespelletje, waarin we een woord van 16 letters moesten zoeken, we hadden een begrijpend lezen-les over Valentijnsdag (smoorverliefd) en tekenden we 3D-harten. Sommige kinderen waren hier wel heel fanatiek in en wilden er zelfs meer dan 1 maken (he Maas!). Kortom, donderdag was een prima dagje! Maandag en dinsdag was Charlotte er niet. Ze had hockeytraining op haar (misschien wel) nieuwe school in Zwolle. Ze vond het heel leuk en het was ook heel goed gegaan. Sybrand had als opdracht een boek over geschiedenis te lezen. Hij vertelde de klas waar het boek over ging. Een verhaal en een les over geschiedenis in 1. Nu maar hopen dat meer kinderen dit boek gaan lezen. Woensdag werd de week doormidden gezaagd door  Chayen en Margreet. Ze konden, zonder hun handen te gebruiken een gekookt ei door de hals van een fles laten glippen. Dit lukte door de fles van koud in warm water te zetten (of was het nou andersom?). En floep....daar ging het ei, zo de fles in. Goed gedaan Chayen en Margreet! Met natuur moesten we uitzoeken waar we goed in waren. Daarvoor moesten we allerlei sportieve testjes doen. Deze hadden te maken met kracht, snelheid, evenwicht, lenigheid, reactievermogen en uithoudingsvermogen. We kwamen er wel achter dat iedereen wel ergens goed in is. Behalve de meester dan, want Emma zei vandaag dat de meester niet oud was, alleen een beetje krakkemikkig. Nou, daar kon hij het mee doen. Vandaag was het de dag van de liefde, Valentijnsdag. Er lagen allemaal snoephartjes bij ons op tafel. Wie zou die daar nou hebben neergelegd? Ook de juffen en meesters werden verrast. Bij de ingang van de school hing een heel groot rood/wit hart van ballonnen. Er lagen ook nog hartsnoepjes en een fles rode wijn bij. Wat een verrassing! Bij gym hebben we een nieuwe meester. Hij heet Koen. Samen met Sem gaf hij een leuke gymles met trampolinespringen, voetbal en hockey. De boekbespreking van Quinty ging over het spannende boek de babysitter. Tijdens het vertellen, waren er wat aan het nagelbijten, zo spannend. We wilden eigenlijk allemaal weten hoe dit af zou lopen. Goed gedaan Quinty!

We hebben nu weekend, dan nog 1 weekje naar school en dan hebben we een weekje vakantie. Volgende week hebben we de spreekbeurt van Sybrand, de boekbespreking van Marijn en de liedbespreking van Kai. Heel wat sprekers dus. Donderdag krijgen de kinderen hun rapport mee en vrijdag is er een studiedag. Dat betekent voor de kinderen: VRIJ! Een heel fijn weekend allemaal.


Grej of the Day :  
Hij werd onthoofd na het genezen van de pleegdochter van Asterius, de stadhouder van Rome. Antwoord is: Valentinus. Dit had natuurlijk alles te maken met Valentijnsdag. Isa had er heel veel informatie over opgezocht. Goed hoor!

Grej of the Day van deze week: Op dit feest gooien ze met appelsienen. Succes met het uitzoeken!

 



Op het feest gooien ze met appelsienen.

Op het feest gooien ze met appelsienen.

Welk feest is dit?Welk feest is dit?

Media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Mijn kind


Klik hier om naar de groepenpagina te gaan.